No color in your cheeks unless the wind lashes your face
Itsourlayground, Glasgow, November 2 - 30 2011
Alejandro Almanza Pereda, Kathryn Andrews, Hany Armanious, Fayçal Baghriche, Davide Balliano, Guillaume Bijl, Bill Bollinger, Shary Boyle, Christoph Büchel, Lizzi Bougatsos, Barbara Breitenfellner, Nina Canell, Nina Childress, Anne Collier, Claudia Comte, Susan Collis, Heather Cook, Sean Dack, Michael Dean, Emilie Ding, Ayse Erkmen, Roe Ethridge, Angus Fairhust, Peter Friedl, Ximena Garrido-Lecca, Francesco Gennari, Noa Giniger, Steven Gontarski, Gerald Hayes, Martijn Hendriks, Kent Henricksen, Julian Hoeber, Nathan Hylden, Bruno Jakob, Philippe Jarrigeon, Jacob Kassay, Ian Kiaer, Josh Kolbo, Roland Kollnitz, Andrei Koschmieder, Laurent Kropf, Andrew Kuo, Elad Lassry, Crisina Lei Rodriguez, Klara Liden, David Lieske, Trevor Lloyd, Justin Lowe, David Malek, Taylor McKimens, Ryan McLaughlin, John Miller, Stefan Muller, Martin Oppel, Laura Owens, Paul Owens, Stephen Prina, Chloé Quenum, Amanda Ross-Ho, Vittorio Santoro, Shirana Shahbazi, Steven Shearer, Lewis Stein, Beat Streuli, Cheyney Thompson, Remco Torenbosch, Niele Toroni, Frances Trombly, Ned Vena, Klaus Winichner, Jordan Wolfson, Bobbi Woods

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ENGLISH VERSION

« It’s all a matter of decor, Change beds change bodies » Louis Aragon

A display of three associated images of artworks. A three-way conversation. A "feature display" which looks like a one-armed crook allowing the visitor to build his own show from a temporary collection. An arrangement to make of its neighbour - image or form - a correspondent whose language feeds from ours.
Photographs of works to get away from the reality of the work itself, for the distance and the choices that follow from such images. For loss and commitment.

VERSION FRANÇAISE

« Tout est affaire de décor, changer de lit, changer de corps. » Louis Aragon

Un display de trois images d’œuvres associées. Une conversation à trois. Un « feature display » à l’allure d’un bandit manchot permettant au visiteur de construire sa propre exposition à partir d’une collection temporaire. Un agencement pour faire de son voisin – image ou forme – un correspondant dont le langage se nourrit du nôtre.
Des photographies d’œuvres pour s’éloigner de la réalité de l’œuvre elle-même ; pour la distance et les choix qu’induisent de telles images. Pour la perte et l’engagement.

http://www.timotheechaillou.com/files/gimgs/170_invitation-iop.jpg